Hermes is nieuw en toch ook weer niet; we brengen immers een bak met ervaring mee. En dat geldt net zo goed voor onze medewerkers. Sommigen zijn nieuw, maar ze komen wel met een rugzak vol kennis en waardevolle ervaring bij ons binnen. Maak kennis met Peter Kranen, onze nieuwe commercieel medewerker binnendienst.
Peter is enthousiast over zijn overstap naar Hermes. “Het is toch fantastisch dat je mee mag werken aan een nieuw bedrijf dat tegelijkertijd zijn kwaliteit al bewezen heeft. Dat ik daar met mijn kennis en ervaring een bijdrage aan mag leveren; daar kijk ik enorm naar uit.”
Veel overeenkomsten
De Eindhovense Peter werkte weliswaar nog niet eerder voor een bedrijf in de betonindustrie; zijn ervaring bij toeleveranciers (zoals de verzinkerij) zorgde ervoor dat hij er enthousiast van werd. “Ik zie veel overeenkomsten tussen de branches. De bouw heeft altijd al mijn interesse gehad. Vanuit mijn eerdere commerciële rollen kwam ik regelmatig bij dergelijke bedrijven over de vloer. Dat ik er nu werk, is voor veel mensen dan ook geen verrassing”, lacht de 48-jarige Peter vriendelijk.
De beste oplossing
Als commerciële man pur sang, richt Peter zich voornamelijk op de klantcontacten en de processen rondom de afnemers. “Voor mij is het hebben van oprechte aandacht voor de klant cruciaal voor het houden van een goede klant-leverancier relatie. Daar steek ik dan ook veel tijd en energie in. Ik weet dat Hermes een topkwaliteit product levert. Dat is weliswaar een randvoorwaarde, maar voor mij niet alles om goed voor je klant te zorgen. Ik ben van mening dat je een klant altijd moet helpen de beste oplossing voor zijn vraagstuk te vinden. En daarnaast is het belangrijk dat een klant zich goed voelt bij jou als leverancier. Dat zit 'm niet alleen in het product, maar ook in andere kleine dingen. En laat dat nou net zijn waar ik op mijn beurt ook weer energie van krijg. Je kunt dan ook voorstellen dat ik blij ben dat ik die taak op me kan nemen bij Hermes. Onze slogan is ‘Hermes maakt het makkelijk’; en dát is precies wat ik voor de klant ga doen!”